fredag 19 februari 2010

Recension av Mårten Sandéns Geniet


Boken heter Geniet. Mårten Sandén har skrivit boken.

Denna bok jag har läst är en deckare- och ävenyrsbok.
Denna bok utspelas i stan och på ett flygplan.

Huvudpersonerna är tvillingarna, flygvärdinnan och deras kompisar.
Det handlar om att det ska åka till New York. När de är på flygplanet är det en konstig flygvärdinna. Hon är jätteskum.

''Vad händer efter att Alma hittar brevet som William har knutit runt general Shermans hals? sa Petra och spejade efter bussen.''

Språket var lätt att förstå. Man förstod vad det stod. Jag tyckte den var bra, för den var spännande och med lite fantasi. Jag tyckte att boken var läsvärd och rekommenderar den till andra.

Jag ger den:


2 kommentarer:

  1. Jag gillar Petrini-deckarna! Får nog läsa den här också!

    SvaraRadera
  2. När man läser recensionen verkar den vara väldigt spännande och bra. Kommer nog att läsa den inom en snar framtid.
    Anette Ekberg

    SvaraRadera