tisdag 16 mars 2010

MartinWidmark-Under en himmel av glas

Jag har läst Under en himmel av glas av Martin Widmark.
Denna boken var mest en äventyrsbok för den var väldigt spännande.
Boken som jag läst utspelar sig i en annan värld.
I den världen bor det andra människor. Det utspelar sig i nutid.
I boken som jag läst finns det två huvudpersoner, David och Larissa som går i samma klass.

Handling: David och Larissa går i 8:an och de gillar kemi och äventyr.
En dag får de ett mejl, i mejlet står det att dom ska få åka på en resa, de ska åka till Subtopia.
Nu börjar det spännade.
Citat: "Hejda honom! Han tar livet av oss allihop."

Boken som jag har läst var ganska lättläst, för dig som gillar att läsa.
Den var inte så svår att förså, ibland kan man hitta lite konstiga ord men dom förstår man bättre när man läser vidare.
Själv tyckte jag att boken var bra.
Jag skulle rekommendera den för dig som gillar äventyr och fantasy.
Denna boken är både en tjej- och killbok.

MartinWidmark: MartinWidmark är runt 40 år gammal, och bor ner mot Lund.

Jag ger boken:

1 kommentar:

  1. Jag tycker David och Larissa-böckerna är så himla bra! Samtidigt som de är spännande får man lära sig en massa också! Har du läst de andra också, Bianca??

    SvaraRadera