måndag 22 mars 2010

Peter Arrhenius-Aldrig som de andra.


Jag har läst Aldrig som de andra av Peter Arrhenius.
Denna boken var väldigt spännande. Boken som jag har läst utspelar sig i ett torp i en skog och i en skola. Det utspelar sig i nutid.

I boken som jag har läst finns det en huvudperson, han heter William och han blir ofta mobbad i skolan av Hanna. På fritiden brukar han träffa ett spöke som heter Stina.

William och Stina vill få reda på varför Stina blev kvar som spöke när hon dog och Williams enda riktiga kompis Agnes verkar bära på en hemlighet och till sist får han reda på något som han verkligen inte trodde om henne....

''Du är sjukt läskig. Det är nåt fel på dig. Vet du vad alla kallar dig? Vet du det?
William skakade på huvudet fortfarande med blicken på sina fötter.
Wille vålnad. För du typ finns inte. Ingen vill vara med dig. Ingen bryr sig om dig. Ingen''

Boken som jag har läst hade lätt språk med långa meningar.
Jag tyckte att boken var bra och jätte spännande för att det hände nya saker i boken hela tiden.
Jag tyckte att boken var läsvärd och rekommenderar den.
den är både en tjej- & killbok!



Jag ger boken:

2 kommentarer:

  1. hej sarah
    jag har också läst denna bok och jag tyckte den var jätte bra. den var också spännande och lite rolig.

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite kusligt med sådana böcker?? Kul att den hamnade på fjärde plats när vi röstade! Blir du mörkrädd när du läser sådana böcker??

    SvaraRadera