onsdag 3 mars 2010

Recension av Annika och Per Thors Fyren och stjärnorna.

Jag har läst boken Fyren och stjärnorna som är skriven av Annika och Per Thor.

Boken är både gammaldags och lite spännande. Den utspelar sig år 1917 i Göteborg.
Huvudpersonen heter Blenda, men man följer också hennes lillebror Erik och deras mamma.
Blenda hjälper mycket till hemma och hennes lillebror går i folkskolan.
Den handlar om Blenda, hennes lillebror och deras mamma. Blenda märker att hennes mamma beter sig konstigt, hon tar på sig sin finaste blus när hon går till jobbet och köper god mat med sig hem.

"Hur skulle annars Erik ha fått vetat något om deras pappa?"

Jag tyckte att det var ett enkelt språk att förstå med enkla meningar. Författaren ville nog förmedla hur det var förr i tiden när en ung flicka hade en dröm.
Jag tyckte att boken var bra, jag rekommenderar boken till alla som gillar lite gammeldags böcker som innehåller lite spänning. Det finns 266 sidor i boken.
Jag ger boken:

1 kommentar:

  1. 1917 känns som väldigt länge sedan... jag gillar att läsa böcker om "förr i tiden" emellanåt! Känns kul att få reda på hur man levde då och då kanske man kan få känna sig lite bortskämd som lever nu. ;)

    SvaraRadera