onsdag 3 mars 2010

Recension av Kaye Umanskys Familjen Skum

Jag läser Familjen Skum av Kaye Umansky. Min bok är en komedi så man skrattar ofta i denna bok. Min bok utspelar sig i nutid.

Huvudpersonen är Darren och han är mycket renlig av sig och omtänksam. Boken handlar om att Darrens föräldrar åker bort. Då får Darren några nya skumma grannar. Han bjuder in barnen från skumma familjen och det blir kaos.

"Man skulle kunna äta direkt från golvet i det här köket. Jag vet, suckade Darren och hängde med huvudet. Vi äter faktiskt direkt från golvet i mitt kök"

Denna bok är lätt att förstå och jag tror att författaren ville berätta att de som är renliga av sig inte ska bry sig om att de blir smutsiga. Jag tyckte att boken var bra och tipsar om att läsa denna bok. Det dåliga var att den var så kort.

Jag ger boken:

1 kommentar:

  1. Är det "skum" som i mystisk eller är det "skum" som i badskum? Den verkar vara rolig!

    SvaraRadera