onsdag 10 mars 2010

Recension av Lise Bidstrup bok Dvärgarna från Terra

Jag har läst boken Dvärgarna från Terra som är skriven av Lise Bidstrup. Boken är en spännande fantasy bok. Handligen utspelas i ett samhälle under marken och är dåtid.

Bokens huvudparson heter Martin och han är mellan 13 och 15 år gammal. Han är en modig kille. Boken handlar om att Martin och Rita slåss mot dvärgarna från Terra för att rädda kungen och för att komma fram till en tunnel som leder upp till jorden.

"Den blanka kniven borrade sig längre in i Ators hals. Martin stannade ögonblickligen. Om han skulle fly skulle det kosta Ators livet"

Jag tycker att boken är enkel skriven och lättläst. Jag tycker den var bra och jag rekommenderar att läsa boken för att den var spännande.


Jag ger boken:


för att den var bra!

1 kommentar:

  1. Den verkar vara väldigt spännande - har du läst fortsättningen också??

    SvaraRadera