fredag 26 mars 2010

Recension av Martin Widmarks Galoppmysteriet.

Jag har läst Galoppmysteriet av Martin Widmark.

Jag tycker att det är en deckare jag läst.

Boken är från en serie som hetter Lasse Maja serien har också gått på tv som julkalender. Handlingen utspelas i Sverige och nutid.

Lasse och Maja är två barn på 11-12 år. Dom löser olika fall och hjälper polismästarn.

"Det är en galopptävling på gång men under tiden händer det mystiska saker på banan.

Jag har läst en bok som var "ganska bra"

2 kommentarer:

  1. Har du lästa fler Lasse-Majaböcker tidigare eller var det här den första? Kan gissa att du vill att det ska handla mer om hästar, eller hur?

    SvaraRadera
  2. hej clara!!
    jag har inte läst just den boken men jag har läst vissa andra av Lasse-Majas ........
    jag tycker de är väldigt bra för de är både lätta att läsa och är väldigt korta. och jag läser väldigt fort speciellt om det är korta el. mellan tjócka..
    hej då

    SvaraRadera