tisdag 16 mars 2010

Recension av Ingela Magners "Åskans döttrar"

Boken jag har läst heter Åskans döttrar och är skriven av Ingela Magner.

Det är en väldigt spännande bok som både utspelar sig i nutid och på vikingatiden på Gotland. Huvudpersonen i boken är Vilda. Vilda är elva år och är en väldigt nyfiken person.

Lite om handlingen: När Vildas pappa åker på ett uppdrag i Irak blir han tillfångatagen....

Vilda och hennes familj får det svårt, därför måste Vilda och hennes bror Erik åka till deras farfar på Gotland, där det börjar hända konstiga saker....

Språket i boken var lätt att förstå, jag tror inte författaren ville förmedla något med boken.

Boken var bra och spännande, den är läsvärd och jag rekomenderar den till alla som gillar äventyrsböcker.

Jag ger boken:





1 kommentar:

  1. Låter väldigt spännande med vikingar! Ibland skulle jag vilja ha en tidsmaskin som man kunde resa med, där man kunde besöka olika tider och platser. I så fall skulle jag vilja se hur man hade det på vikingatiden - fast jag tror inte att jag skulle vilja bli fast där! Tror det var ganska våldsamt på den tiden...

    SvaraRadera