onsdag 3 mars 2010

Recension av Kerstin Lundberg-Hahns Stormens ögon



Jag har läst Stormens ögon som är skriven av Kerstin Lundberg Hahn.
Denna bok är en deckare och samtidigt lite spänning.

Boken utspelar sig i nutid i Sverige. Zacki är en svart kille som bor i en lägenhet och han har slutat spela fotboll efter sin mors död. Zacki har två bästa kompisar - Fredde och Mimmi.

Zacki, Mimmi och Fredde går uppför kullen för att hitta fotbollen men dom hittar något annat. Här kommer ett citat ur boken:
"Vad är det här? Hon håller upp plastkassen och Zacki sträcker sig efter den. Det är ju... det är nog någon som har gömt den, säger han. Det kanske... Vaddå, undrar Mimmi. Hon låter Zacki ta kassen. Nä, jag vet inte. Vi kollar vad som ligger i, säger han och drar upp en brun ryggsäck ur kassen."
Jag tycker det var enkelt språk och lätt att förstå innehållet.
Jag tyckte att den var lite långtråkig men jag tycker att den är läsvärd för andra.

Jag ger den:

1 kommentar:

  1. Så himla spännande - man vill ju få reda på vad det är i kassen med en gång! Den måste jag läsa!

    SvaraRadera